Tuesday, October 21, 2008

My FiRsT sTeP.....


My first step in debate...AKU n SHAHRUL

Inilah lembaran baru buat aku untuk lebih mengenali dunia debat antara universiti2 seluruh Malaysia. Bersyukur ke hadrat Illahi dengan keizinan-Nya aku dapat pergi ke MMU untuk turut serta dalam pasukan debat UMP. Mujurlah tiada aral melintang yang menyekat aku dari pergi ke sana.



aku, kak nadia n ani
Aku berasa diri ini sangat bertuah kerana dapat pergi ke sana, jadi tidak sesekali aku melepaskan peluang untuk belajar daripada mereka yang lebih berpengalaman dariku iaitu daripada

Abg Khairi, Abg Firdaus dan Akak Nadia berkaitan dengan dunia perdebatan. Mereka sangat baik dan sangat membantu aku walaupun dalam kumpulan itu aku tidaklah sehandal mereka.
Perkara pertama yang aku sangat sesali dan mengambil iktibar darinya ialah kumpulan kami kekurangan fakta-fakta yang kukuh berbanding dengan kumpulan2 lain. Jadi ingin sekali aku tegaskan di sini sekali gus mengingatkan diri ku sebagai pendebat kita perlulah banyak membaca di samping cuba mencari sebanyak mungkin fakta2 kukuh untuk melawan kes. Tanpanya kita akan susah sekali untuk menegakkan kes kita.

Pada pemerhatianku, debat pengguna kali ini boleh dikatakan bagus sekali walaupun aku tidak tahu bagaimana dengan debat pengguna sebelum ini. Banyak pendebat2 yang aku jumpa di UPM yang lalu ada bersama menyertai debat FomCa ini. Apa pun pengalaman yang aku kutip sepanjang berada di sana tidak akan aku sia-siakan begitu sahaja….insyaAllah…

aku & ani ketika melihat debat akhir iaitu antara uia & upm

shahrul,aku & ani...hati2 semua kerana shahrul sudah mula melahar!!!

Abg Firdaus n Abg Khairil yg santai sekali..hAhA
kesian Shahrul x dapat nak masuk sekali dalam gambar...haha..nampak spect pun ok la ek!!
pemenang utk 2nd place-UPM
pemenang utk 1st place-UIA...tahniah buat akak kajol terutamanya!!

selamat tinggal MMU & debat pengguna 2008...

selamat tinggal juga kepada Bandar Melaka bandar bersejarah..

3 comments:

Pjoyz Zul said...

keep it up dik!

azwan bamadhaj said...

yup.. keep it up...

WaFa' An NisA... said...

salam...insyaAllah!!i wll try my best...plez alwayz guide me to the 'right' way...haha...lawak ja..
yup!! i will keep it up from day to day...insyaAllah..thanks a lot..;-)