Friday, October 24, 2008

SaaT RindUku BerBisIK.....

Tuhanku...
saat rinduku berbisik...
kepada belai kasihMu
aku mengharap akan maghfirahMu,rahmatMu,dan perlindunganMu
untuk aku menapak,dan berlari ke dalam dakapanMu
tenteram bersamaMu
dengan tangisan kesyukuran yang penuh syahdu

Tuhanku...
saat rinduku berbisik...
untuk menjadi hamba sebenar-benar hamba kepadaMu
aku mengharap akan keampunanMu
untuk aku mensucikan hati
membersihkan jiwa
dan menyediakan kudratku untuk dicurah di jalanMu

Tuhanku...
saat rinduku berbisik...
kepada kehidupan yang ditujukan untukMu
aku mengharap akan restu dan keredhaanMu
sebagai obor untuk aku menyuluh jalan menuju kebahagiaan yang abadi
sebagai azimat untuk aku tabah ketika rebah
sebagai pemujuk di kala aku berputus asa
sebagai kekuatan ketika aku bersendirian
sebagai iltizam untuk aku terus merempuh dugaan

Tuhanku...
saat rinduku berbisik...
kepada hamba-hambaMu yang soleh
aku mengharap akan pertolonganMu
mengikat hatiku kepada mereka
menghampirkan aku kepada mereka
menelusuri jejak-jejak mereka
dalam menggapai cinta dan keredhaanMu

Tuhanku...
saat rinduku berbisik...
kepada ilmu yang menjadi cahaya hidupku
aku mengharap akan hidayahMu
untuk aku mengutip mutiara-mutiara hikmah
dan menjalin ia untuk menjadi hiasan indah dalam hidupku
justeru menjadi kalungan amal buatku
untuk menjadi hamba yang taat kepadaMu

Tuhanku...
saat rinduku berbisik...
kepada pertemuan denganMu
aku benar-benar mengharapkan...
kehidupan yang aku lalui
bukan sia-sia
tetapi akan menjadi satu tempoh singkat dalam perjalanan rohku
yang penuh dengan amal bakti untukMu
sarat dengan keampunanMu
dilimpahi keredhaanMu
dibasahi dengan kasih sayangMu

Tuhanku...
restuilah kerinduanku
yang selalu berbisik
untuk aku mengungkapkan cintaku kepadaMu....

cetusan rasa,
...hannan...

2 comments:

Pjoyz Zul said...

good luck untuk final exam ya dik

WaFa' An NisA... said...

syukran..doakan saya supaya sy dapat skor dengan elok ek!!i will try my best 4 it..:-D