Thursday, January 1, 2009

TaHun BaRu 2009...

Assalamualaikum buat semua.....
Hari ini walaupun merupakan hari yang begitu bermakna buat satu dunia namun padaku agak membosankan..huhu...tatkala menjelang tahun baru...ramai orang akan gembira walaupun ada diantaranya menangis kerana mengenangkan dosa2 pada tahun dahulu @ mengenangkan diri masih diberi peluang oleh yang Maha Kaya untuk meneruskan hidup di bumi yang fana ini hingga ke tahun ini...alhamdulillah..
Namun kenapa aku katakan hari ini membosankan???entah..mungkin kerana suasana di UMP sunyi dan kelihatan begitu lengang....dan dengan kesihatan aku yang agak terganggu sedikit akibat terkena air hujan semalam selepas pulang daripada latihan debat....
aku batuk2 sehingga kehilangan suara...wakaka...mungkin itu salah satu yang menyebabkan aku merasakan hari ini begitu membosankan....
dan apabila badan x larat semuanya jadi x kena la...sedih betul...dan ada lagi benda yang membuatkan aku lagi naik 'fening' hari nih apabila hampir semua rakan2 sekelas aku asyik bertanyakan soalan yang sama melalui skype....'suria esok ada kelas tak' almaklumla minggu nih kan baru mula sem 2...sbb itulah ramai yang was2 samaada esok ada kelas atau tak....namun aku bukanlah lecturer nak jawab kelas batal @ tak...maaf ya kawan2....aku pun tak tahu..apa pun kalau ikutkan hati rasa diri ini tak nak ja datang untuk minggu pertama untuk sesi pembelajaran...sesi pembelajaran masih belum bermula bukan seperti di universiti lain lagi yang mula sibuk mencuri segala waktu yang ada untuk membuat kelas..mungkin disebabkan UMP masih lagi sibuk menyiapkan diri apabila tiga fakulti berpindah ke bangunan baru yang terletak berhampiran perpustakaan baru...fakulti awam...fakulti bahasa dan fakulti kimia(fakulti aku...jauh...penat sangat!!huhu).....x pa la...ada hikmahnya...nampaknya suria akan menjadi semakin slim la lepas nih..ye ker???hehe...wallahualam....apa pun aku harap sangat minggu depan ada kelainan...hope semuanya berjalan lancar dan mudah buat aku....amin...

0 comments: