Sunday, February 15, 2009

PenGalamaN DebaT NC UMP 2009....

Assalamualaikum dan salam perpaduan buat semua....
Alhamdulillah dan bersyukur ke hadrat yang Maha Kuasa kerana pertandingan debat NC tahun 2009 telah berakhir dengan jayanya tanpa sebarang kompromi...
Walaupun kemenangan bukan berpihak kepada kami...
Namun aku redha dengan apa yang terjadi....
Walaupun aku sebenarnya berasa amat bersalah kerana aku tidak dapat buat yang tebaik semasa diatas pentas perdebatan seperti yang diharapkan semua...
Tidak seperti disepanjang permulaan pertandingan sehingga ke semi-final...
Aku tahu semua ini ada hikmahnya kerana kami sekumpulan telah berusaha sebaik mungkin akan tetapi siapalah kami melainkan hambaNya yang rendah diri ini....
Dia lebih mengetahui dan ada hikmah di sebalik kejadian ini....InsyaAllah..
Walaubagaimana pun...target team aku untuk ke final tercapai juga...
Alhamdulillah....
Apa pun pengalaman berada dipentas final sudah dirasai...
Bagaimana dengan kebahangan tekanan yang teramat sangat...
Aku teringat akan kata daripada Abg Azwan dan seniorita yang lain....
Walaupun choi malam nih...
Nih bukan bermakna ia adalah pengakhiran untuk segalanya...
Apa yang penting dari semasa ke semasa kami semua ada peningkatan...
Peningkatan itu akan ditingkatkan melalui pengalaman...
Bukan dalam masa dua tiga hari...tapi tidak juga bertahun-tahun...
Tiada ukuran kerana ia tertakluk kepada seseorg itu..
Yang penting ada usaha dan nafsu untuk berdebat...
Aku akan terus bersabar dan berjuang.....
kerana apa???
kerana aku yakin suatu hari nanti usaha2 ini akan dibalas setimpal olehNya....
aku percaya denganNya...
aminnnn...

0 comments: