Wednesday, January 13, 2010

bercakap pasal kawan baik....

kawan baik tu apa????
siapa kawan baik aku sebenarnya???
apa definasi sebenar kawan baik ha???
apa ciri2 kawan baik ha???
kawan baik tu sama ka dengan sahabat baik???
kawan baik tu mesti selalu bersama kita ka???
bila seorang kawan tu faham perangai n character kita...dia kawan baik kita ka???
siapa aku sebenarnya pada kawan yang aku anggap kawan baik aku???
aku nih kawan baik dia juga ka???

pada pandangan aku la...hidup seorang perempuan nih lebih complicated dari seorang lelaki dalam hidup berkawan....persahabatan seorang perempuan nih sangat sensitive.....penuh emosi....tapi apa yg aku tengokkan persahabatan seorang lelaki nih...selamba...x bermain dengan emosi sangat...jadi kat sini...sebagai seorang perempuan...aku nasihatkan...maih la kita sama2 berkawan baik...bersahabat baik dengan diri kita...sbb apa...secara realistiknya....diri kita x pernah rasa benci..marah....menyampah...kecewa...putus asa..pada kita klu kita marah n benci dia...ada tak kowang semua dengar diri kowang tinggalkan kowang sendirian??x dak kan??so...as a conclusion...sayangilah diri anda...assalamualaikum...

3 comments:

97 said...

i like this one too...

hehehehe

haziatun fazi said...

sy masih mencari sahabat yg btol2 baek...sbb sy xbaek..huhuuuu

WaFa' An NisA... said...

hehehehe....ingat...kawan boleh dapat dimana2 sahaja kita pergi...kawan boleh datang n pergi...tapi sahabat yg baik...walaupun kita tinggalkan dia..lost contact sekalipun...dia akan tetap ingat kenangan2 bersama n sentiasa mendoakan kebahagian sahabatnya...jadi aku sentiasa mendoakan kebahagiannya hang dan juga sahabat2 yg lain...salam persahabtan semua..