Monday, January 24, 2011


hari nih dah pukul 2.30 am...so dah 25 January 2011...dah lama aku x update blog...hmmmm...hari nih aku rasa blog la tempat yg paling sesuai aku nak mencoret...tempat untuk aku luahkan segala kegelisahan hati yg x ada sapa faham...

entahla...hari nih aku rasa sangat susah hati...macam2 rasa...skang nih roommates aku dah tdor...tapi aku x leh nak tdor...susah hati ja rasa..ya Allah...aku rasa sangat sedih....hanya sabar menahan sebak di dada....

mungkin aku kecewa dengan diri aku sendri yang sangat cuai....cuai...suria sangat cuai...sebnarnya kisahnya mcm nih...pada pagi 24 hb..aku pegi library....so dengan semangatnya aku pun buat la skit2 research pasal psm...tajuk psm aku pun agak tough...so kenala bnyk membaca....so dah dekat 3 jam kot aku dok kat computer lab kat lib gigih la jugak mencari serba sedikit bahan psm aku...so aku save la dlm pendrive...so almost 12pm aku nak p makan....

So, dengan cuainya..aku pun x ingat aku ada ambik atau tak pendrive kesayanganku....soooo...skang nih pendrive tuh hilang....hilang......mula2nya nak pk positive....then mintak tolong kat amy mintak dia pegi lib tolong cari ada ka tak...x ada jugak...adoi....cuainya aku....patutla la mak aku selalu marah aku...aku nih memang cuai...rasa pilu jugak...mesti ramai yg pelik kan kenapa aku boleh jadi pemarah hanya sbb pendrive aku hlang ja pon...surprisingly....my roommates first tyme tengok aku marah...aku pun x sedar...tapi diowng kata nih first tyme tengok aku marah...huhuhu..maaf ya...aku mcm sedih gila la sbb aku rasa bnyak effort aku dah save dalam tuh...walaupun klu diibaratkan effort aku tuh mungkin 2% may b...tapi sbgai permulaan padaku ok la tuh....huhuhuhuhu...memang x baik mengeluh sbb nih keja Allah....semoga Allah mengampuni dosaku dan permudahkan jalan untuku...

Tapi ada jugak benda yg buat aku down...tapi bila pk2 balik....aku boleh gelak pulak....alkisah dia mcm nih...aku ada basuh baju t-shirt aku guna mesin...warna t-shirt tuh kuning...thats mean b4 basuh la..then selepas basuh ia bertukar menjadi warna hitam...akibatnya ada baju yg menurun kat dalam mesin tuh lalu kenala pada baju kuning tuh....hahahahahahaha....mula2 down jugak sbb baju tuh aku suka...alahai suria...cuainya kamu....huhuhuhuhu.

Sebenarnya...hatiku x cukup tenang lagi sbb tuh aku masih sambung menulis...lagipun bila susah hati...mata tetiba x ngantuk...aku sangat susah hati mengenangkan nasib aku yang masih belum menerima tempat li lagi....klu ikut pengiraan matematik aku yg aku main congak ja...dah hampir 43 companys aku dah send...tapi mostly cakap penuh...ataupun bisu...diam x ada khabar...so saaad...

lagi sedih bila dengar kawan2 terdekat dapat tempat best2...rasa mcm nak nangis ja...almaklum la aku...aku memang kuat menangis...skit2 nangis...x tau la kenapa..may b ia buat aku lega kot...mcm2 main kat benak pemikiran aku...kenapala aku x dapat...teruknya aku...hmmmmm....tapi cuba utk positivekan diri...may b masih dalam proses kot...tapi last week aku ada dapat tawran interview kat mach3 chemical engineering consultant...mula2 kecoh....skang dia dah senyap...tut tut mak aku x bagi pulak..sbb jauh sangat..kat selangor...haish...entahla...aku pun x tau...mcm2 dah aku ikhtiar...tapi masih buntu...apa yg perlu aku buat ea????????....aku sangat berharap Ya Allah...dengan rendah diri...semoga Engkau permudahkanlah jalanku...amin Ya Rabbi...

Sekian.....

0 comments: