Sunday, October 5, 2008

PenAntiAN YanG SuDah berAkhiR..SeMogA BerteMu LAGi tAhun HadaPan!!

Akhirnya berakhir sudah Ramadhan 1429 hijrah. Pantas sungguh masa berlalu. Ku rasakan baru semalam baru menyambut kedatangan Ramadhan sekarang ahlan-ahlan ya Syawal..sudah hampir 5 Syawal telah pergi meninggalkan kita. Cepat sungguh ia berlalu pergi tanpa kita sedari. Syawal pada tahun ini agak berbeza padaku...
Walaupun dulu aku pernah menjadi anak perantau tetapi kali ini agak berlainan sedikit.



serunding ayam yg dibuat oleh aku..penat nak wat..huhu..

Semua kerja-kerja rumah semua dilakukan oleh aku walaupun ada juga mendapat bantuan dari adik dan ibuku. Apa yang menariknya kesemua persiapan raya tahun ini dilakukan oleh aku..haha..hal ini kerana ibuku sangat sibuk menguruskan kakakku yang baru melahirkan anak lelaki…

walaupun sibuk sempat lagi ibuku membuat ketupat palas + rendang daging yg sedap tapi "lemang" abang&kakak aku yg buat..

setelah selesai sahaja sembahyang raya nak tahu apa aku buat??hehe...


nilah laksa kedah kuah lemak yg aku buat..mendapat pujian ramai.haha...lawak ja


menghidang makanan..
beraya ke rumah kawan2 seperjuangan yg masing2 sedang sibuk membina kerjaya yg berbeza..

Aidilfitri kali ini sungguh singkat bagiku kerana pada raya keempat aku sudah mula berangkat pulang ke UMP..aduh..huhu..apakan daya. Inilah nasib bagi seorang pelajar seperti kami. Bagi teman-temanku yang pusat pengajiannya berada tidak jauh dari rumah...sudah pasti mereka masih berkasih-kasih bersama-sama keluarga tersayang. Dugaan betul!! tapi tak apa..inilah yang dinamakan perjuangan untuk menempuhi ranjau kehidupan...caiyok SurIa!!

2 comments:

Pjoyz Zul said...

cam sedap ja. tak bagi abg rasa pon...

WaFa' An NisA... said...

salam...nak ghaser ka??tu la orang jemput datang umah x nak..x ke rugi..hehe..bukan x nak bawak tp dah abis la...aduh...terlebih laku..almaklum la sedap..hehe..;-)