Monday, September 1, 2008

1st Of HisTorY



Satu sejarah buat ku ari ini…kenapa?? 1 September 2008 merupakan hari pertama dalam bulan September…jatuh pada hari Isnin minggu pertama bulan 9…merupakan juga hari pertama semua umat Islam berpuasa dan juga merupakan satu sejarah bagiku untuk pertama-tama kalinya dalam hidupku menjadi ‘Mak Cik Cleaner’…hehe..kerja ini dilakukan beramai-ramai bersama jpk kk3 untuk mengemas setiap blok masing2..aktiviti ini dijalankan pada pukul 7 a.m ..
Kami bersama-sama membersihkan sampah2 yang terdapat dalam tong sampah. Ketika dan waktu itulah kami menyedari bahawa kami amat dan sesangat memerlukan bantuan Mak Cik Cleaner. Sesungguhnya kerja yang dilakukan mereka setiap hari adalah sangat susah dan begitu memenatkan ditambah dengan situasi kami yang berpuasa. Ia begitu mencabar keimanan ku. Tetapi sebelum ku memulakan amanah yang diberikan, aku telah mengingatkan hatiku supaya buat lah kerja itu dengan hati yang ikhlas dan berjuanglah ia kerana Allah ‘Fisabilillah’ Semua kepenatan itu hanya dapat diceritakan oleh kami setelah mengalaminya sendiri.

letih melihat deretan tong sampah..huh..

gembira dengan company ‘tong sampah’

‘Fisabillillah’

Pantang nampak kamera mesti nak posing…hehe..

Walaupun diri sudah sesangat la penat kerana terpaksa menurunkan semua sampah dan tong sampah dari setiap aras ditambah lagi dengan melakukan proses pencucian lantai pada setiap tangga dan pembahagian plastik sampah bagi setiap aras yang hanya dilakukan oleh 3 orang sahaja…tetapi semua itu terubat kerana kami saling memahami antara satu sama lain. Terima kasih ‘Adekku n Jia’. Tapi apa yang paling membuatkan kepenatan kami hilang begitu sahaja ialah kami selalu melakukan lawak bodoh supaya kami tidak terlalu memikirkan keletihan itu..yang penting ‘Fisabilillah’..itulah trade mark kami pada hari itu..

4 comments:

Pjoyz Zul said...

Rajin sungguh adik abg nih.. bagus2.. hehehe

WaFa' An NisA... said...

dah jadi tangunggjawab dah...i just do it.."Fisabilillah"..hehe..
but one thing is it is really my "1st of history"..best juga la walaupn memang penat..huhu.. (experience tu penting)

mocQachinno said...

wah...hari yg mmg xleh lupa.1st time wat angkut sampah besar-besaran. mmg penat tp enjoy jgak aritu. ngn kpala mamai n x btol mmg sronok la. siap g pnjam mop kt masjid. but still ble lg stengah jam nk abes tu smua snyap je sbb dh x larat sgt.yg nk tdo kt tangga pn de gk.hehe.lpas tu pe lg...pengsan!

WaFa' An NisA... said...

betul2..sebenarnye ape yang aku angan eton dok gelak kat eqa ari tu sebb kami dok tengah tunggu bila la Eqa nak pengsan...hahaha..