Thursday, September 4, 2008

ReNUngaN..




‘ Wanita ibarat seperti epal. Epal yang tidak berkualiti amat mudah diperolehi kerana ia berguguran ditanah. Tapi epal yang tidak mampu dibeli berada dipuncak. Susah dipetik dan susah digapai. Terkadang epal itu risau, kenapalah diriku belum dipetik?? Lantas ia merendahkan martabatnya dan menggugurkan dirinya menyembah tanah. Sedangkan ia sebenarnya telah Allah jadikan baginya begitu tinggi martabatnya sehingga tidak ada seorang pun yang berani memetiknya. Hanya pemuda yang hebat sahaja yang mampu. Mungkin bukan di dunia tetapi di akhirat!!biarlah jodoh bukan di dunia asalkan cinta ILLahi mengiringi..InsyaAllah..’

4 comments:

Pjoyz Zul said...

Buah durian lak cane dik.. bila dah masak baru dia gugur....

WaFa' An NisA... said...

amboi nak juga buah durian...nape tak buah rambutan ka...buah manggis ka...oh suka buah durian eh..hmm..buah durian tu lain sikit dari buah epal...lagi ye cepat jatuh sendiri lagi sedap dimkan dari ambik terus dari pokok dan diperam..lagi satu ye berduri x sesuai la dengan wanita..haha..lagipun wanita nih amat tinggi nilainya disisi Allah s.w.t n sbb tulah syurga letaknya dibawah telapak kaki ibu kita..bukan ayah kita..betul ak??hehe..;-)

Pjoyz Zul said...

hahahhaa... kalo buah cempedak di luar pagar lak?

tapi kan, syurga wanita lak di kaki suaminya. Haa.. camne lak tuh.. hehehe

WaFa' An NisA... said...

hmm..nak jugak buah cempedak..haha..ambik semua!!huhu..
x tau la sy..payah jugak nak argue ngan abg nih..x sangka hnya kerna sebiji epal semua buah dah terkeluar..hahaha..

penah dengar pasai 'tangan pempuan yg lembut menghayun buaiyan dapat menggegarkan dunia'..memang betul yg syurga bg pempuan yg dah berkhwin dibwh telapak kaki suami tp syurga bg suami pulak kat mana??klu bukan ibunya siapa lagi..so nih menunjukkan yg martabat seorg pempuan nih sebenarnya sangat tinggi tetapi skang nih ramai pempuan merendahkannya&x sedar pasai tu..hmm..