Thursday, December 4, 2008

BeRakhiR suDAh RoyaL DebatE 2008...



Salam buat semua...
nampaknya debat diraja kali ke-12 sudah pun melabuhkan tirainya semalam....
seperti bumi Malaysia dan pendebat2 sudah maklum pertemuan akhir antara UIAM dan UPM adalah pertembungan yang sangat sengit dan hebat...
semasa menyaksikan di CAC pada malam tersebut aku terasa amat teruja kerana walaupun UIAM disokong oleh 2/3 penyokong selaku tuan rumah namun UPM tetap tenang dan pandai mengawal keadaan sehingga akhirnya ketenangan dan kebijaksanaan mereka telah membawa kepada kejayaan..
tahniah buat UPM kerana usaha gigih mereka telah membuahkan hasil...sebelum pulang ke UMP sempat lagi aku menemurah dan bersembang2 dengan kak nida(akak senior seseri)...beliau banyak memberi nasihat berguna kepada aku dan ada sesuatu kata2 darinya yang amat membanggakan aku...
walaupun beliau dahulu adalah bekas pendebat di seseri yang aku hormati...namun tidak mustahil bagi sesiapa yang bukan asalnya pendebat namun dengan usaha yang gigih...maka tidak mustahil untuknya merangkul kejayaan....
aku & kak nida..upm @ seserian

sebenarnya banyak lagi perkara yang ingin aku coretkan namun disebabkan ada beberapa kekangan.....setakat sini sahaja la dahulu yang mampu aku coretkan,,,insyaAllah...nantikan sambungannya yang penuh dengan seribu suka dan duka..hehe..


all ump's debaters..malay..english & arabiah

my sisters..brothers...frenzs in debate..miss this moment 4ever...insyaAllah
teammate ku yang aku hormati...thanks a lot to all of u..abg adam..jumain..shahrul..

hehe..sempat lagi aku..arney..ika berjogging kat UIAM..best!!

debat menyatukan kami semua...alhamdulillah..

5 comments:

Ain Salleh said...

Suria!!!
betul...mmg i terkejut
lama giler kut tak dgr cite dorm mate sorg nie?
how r u?
kat uia ye? buta aper?
engineering? wah!!
not bad!
So how r u?

Raja Azrul said...

tahniah pada suria kerana tetap bersemangat dalam debat kali ini. Jadikan royal ini sebagai pengalaman sulung suria dalam berdebat...

masih banyak kelemahan harus diperbaiki..insyallah, kejayaan akan menunggu suria nanti!! Chaiyok!!

WaFa' An NisA... said...

salam...
to ain:haha..camna la nak dengaq dah x penah nak contact lepas ja keluar seseri dah lost contact...huhu...tak pa pas nih kita contact guna teknologi plak...haha..jangan terkejut,,ko pun dah nak jadi lawyer skang...wah-wah bakal lawyer..tahniah..good luck noh!!buat pa kat uia??hehe..aku join debat skang tp melayu la..my english not as power as u..haha..

to abg raja:hmm..tima kasih buat abg raja..insyaAllah sy akan usahakan sesuatu...yeye pengalaman sulung yg begitu tough n quite touching...by the waY NICE to know u all...alhamdulillah..:-)

aQalbu said...

Suria!
akak doakan yang terbaik!
insyaAllah,ada rezeki Allah utk yg berusaha n terus mencuba..n pendebat yg t`baik x dlahirkn begitu tapi latihan yg menjadikan mereka begitu(pnjam ayat senior..hehe)

WaFa' An NisA... said...

salam akak nida..haah..betoi2..sy hampir putus asa gak la dan agak celaru waktu itu..tapi klu pk balik kan setiap perkara yang berlaku itu ada hikmah..sebab musabab kenapa jadi begitu...so why not kalau setiap cabaran dan kepayahan itu kita jadikan sebagai perjuangan...petik kata2 seorg usahawan perempuan success...satu2nya ushawan platinum...