Monday, December 29, 2008

SeMuaNya BaRu....


Salam Maal Hijrah.....Maal Hijri....buat kesemua pembaca2 blog yang beragama Islam dan Happy Becoming New Year 4 everybody....sempena tahun baru ini semua orang berkobar-kobar dengan azam dan matlamat baru...biasalah...dari aku kecik sampai la aku besar begitulah rencah kehidupan manusia...tapi aku amat berharap apa pun azam dan matlamat yang telah disematkan semoga ia konsisten hingga ke akhir tahun dan dapat direalisasikan...insyaAllah...'maa taufiq wannajjah' buat aku dan semua teman2 aku.....mai kita sama-sama work 4 success....

Disebabkan tahun yang lalu sudah diganti dengan tahun yang baru disini adalah sedikit perkongsian yang ingin aku coretkan buat renungan untuk semua

Kalau mengalah tak semestinya kita kalah....kalau berdiam diri tak semestinya kita tak peduli...

Sesungguhnya persahabatan itu lebih bernilai daripada percintaan kerana tanpa persahabatan percintaan itu tidak akan wujud tetapi tanpa percintaan...persahabatan masih lagi kekal utuh..Jadi hargailah setiap persahabatan!!!

Anggaplah diri kita seperti mutiara di dasar lautan...walaupun rendah kedudukan tetapi tinggi nilainya....

Then..the best room in our life is self-improving room...

Jadi aku amat berharap kita semua ada wawasan dan target kita sendiri samaada untuk tahun baru...hidup baru....sem baru...@ apa2 sahaja yang baru...tapi jangan ingat 'past is past tense' dan 'bukan jika kita pandang belakang kita akan nampak hantu'...filem jangan pandang belakang...hehe..kadang2 kita boleh ambik iktbar daripada perkara yang sudah lepas dan pelajari sesuatu daripadanya...yang kita selalu panggil apa?haah...tu la "muhasabah diri"..pandai..hihi

Matlamat aku lebih kurang ja dari sem lepas....cuma ada sedikit kelainan sikit pada tahun ini....harapan semoga ia dapat jadi kenyataan dan ada peningkatan...apa yang penting???haah.bukan kerjasama ek tapi konsistensi....mungkin aku akan menjadi lebih matang dan cekal....kerana tahun ini usia aku akan mencecah 20 tahun...lepas nih dah x ada belas2 dah...huhu..agak la sedih..namun aku dan semua orang sedar usia memang x boleh berganjak balik..hehe...apa pun harapan lagi semoga aku dapat lagi satu nafas baru dan happy life here to be one part of umpians..hehehehe...caiyok2 sue!!

0 comments: